STARÁ JAKO NOVÁ – Jediná svého druhu v ČR!!

publikováno v: Aktuality | 0

Že jsou nákladní automobily TATRA v zemědělství čím dál více populárnější o tom není pochyb. Samozřejmě díky svým kvalitám a zpracováním to není nejlevnější záležitost. Proto jednoho dne přišel nápad zkusit postavit auto, které bude cenově dostupnější, ale kvalitou bude jako nové. A tak vznikla společná myšlenka se zákazníkem, zkusit zrepasovat starší typ a osadit ho novou korbou. Vzhledem k tomu, že máme rádi výzvy, bylo rozhodnuto!

Do situace nahrála kůrovcová kalamita, která se blíží ke svému konci a tudíž i práce v lese již není tak častá. Z toho důvodu se nám naskytla možnost odkoupit lesní tahač a upravit ho pro naše potřeby.

 

 

Díky tomu, že TATRA má modulární podvozek, na který můžete dát prakticky jakoukoliv nástavbu, bylo rozhodnuto. A tak ve spolupráci s naším Tatra partnerem SCV Vysočina započala kompletní GO a přestavba lesního tahače na auto s korbou. Přestavba zahrnovala kompletní repase podvozku, vyztužení a úprava rámu, repase motoru, převodovky, kabiny. Vzhledem k našim dodavatelům nástaveb Joskin nebo ZDT padla volba na korbu od firmy ZDT , která vyhovovala více požadavkům zákazníka. Díky tomu, že se ZDT máme velmi dobré vztahy a i oni mají také rádi nové výzvy, započalo kreslení a vymýšlení vůbec první korby na krátké auto s pohonem 6×6.

 

 

Koncept korby vycházel z osvědčeného traktorového návěsu NS 18. Jen bylo potřeba vymyslet celý mezirám a dle potřeb zákazníka vymyslet zadní převis korby kvůli sklápění do příjmových košů a vakovačů.

Vše se zdařilo na výbornou a Vysočinou dnes brázdí velmi ojedinělá kombinace TATRA + ZDT v nádherné vínové metalíze. Troufáme si říct, že jde o jediné auto v ČR. Vzhledem k tomu, že se jedná o zákazníka z oboru zemědělství, auto bylo přetypováno na traktor.

 

 

Technické parametry:
Výkon 460 koní
Rok výroby auta 2015
Před započetím GO najeto 300 000 km
Objem korby s nástavky DIN: 22m3
Homologace: Traktor
Korba: ZDT SK 18.1