JOSKIN TRANS-CAP – s technickou nosností 10 – 18 t – nejprodávanější model z nabídky vyklápěcích návěsů JOSKIN
K dispozici jsou jedno a dvounápravové verze. Objem korby od 10,2 do 21,9 m3, případně s možností doplnění o hliníkové nástavby s výškou 25, 50, 75 nebo 100 cm, což umožňuje značně navýšit objem. Základní výška korby je 100 cm (pro nejmenší verze) a 125 nebo 150 cm pro ostatní. Můžete si tak vybrat korbu, která vyhovuje Vašim podmínkám a potřebám.
Rám
Rám, nebo „šasi“ Trans-Capu, je široký 900 mm a proto mohou být použity široké pneumatiky. Je vyroben z profilů 250x100x6 mm pro nejmenší verze (4500 a 5000), 300x100x6 mm pro 5500 a 300x100x8 mm pro největší (6000 a 6500). Táhlo je tvaru Y, což zajišťuje velmi dobrý poměr hmotnost / odolnost.
Navíc je široce ukotvené (v šířce rámu), což zlepšuje manévrovatelnost. Y táhlo poskytuje přirozenou trakční linii a zvyšuje stabilitu návěsu, vyžaduje menší tažnou sílu a proto je toto řešení ekonomičtější a ekologičtější. Táhlo je odpružené křížovými parabolickými pery pro zvýšení komfortu celé jízdní soupravy.
Lehká a pevná korba
Korba je vyrobena ze spodního podlahového plechu a dvou bočních stěn z vysokopružné oceli o tloušťce 4 mm. Horní okraj je zesílen, aby odolal případným nárazům během nakládání a pro zaručení neměnnosti tvaru korby (při těžších nákladech). Tvar korby je lichoběžníkový. Přední stěna je o 8 cm užší než zadní otvor pro úplné a plynulé vysypání nákladu. Standardně jsou na předním čele 4 průzory, takže obsluha má dobrý výhled na náklad v korbě. Zadní jednodílné dveře s výpustí (50×50 cm) jsou hydraulicky ovládané a perfektně utěsněné průmyslovým těsněním ve vodicí drážce.
Bezpečná vykládka
Teleskopický vyklápěcí píst je umístěn na dvojitém rámu s mazanými ložisky a integrovaný do rámu návěsu v přední části. Systém kompenzuje kroucení způsobené namáháním při vyklápění a efektivně chrání hydraulický píst a korbu od deformací. Umístění pístu dělá vysypávání korby jednodušším a rychlejším i pro těžší náklady. Vybaven je samozřejmě bezpečnostním ventilem (např. při prasknutí hydraulické hadice). První dvě části jsou chromované. Tato protikorozní úprava umožňuje nechat korbu vyklopenou. Na přání lze vybavit návěs i samostatným hydraulickým čerpadlem.
Podvozek
Všechny verze TRANS-capu jsou vybaveny posuvným našroubovaným podvozkem. Lze tak měnit zatížení přenášené na spojení s traktorem hlavně při změně pneumatik nebo výšky táhla. Verze 4500 a 5000 jsou jednonápravové. Od velikosti 5000 jsou vyráběny se systémem Roll-Over bogie – jedná se o podvozek s parabolickými pery a velkou světlou výškou, což určitě zvyšuje komfort hlavně při jízdě na poli. Zadní náprava je v nabídce s řízením a to buď „volným“ nebo samořiditelným (se snímáním a připojením k traktoru).
Všechny návěsy Joskin TRANS-CAP jsou vybaveny několika „předpřípravami“, což znamená, že můžete svůj návěs později doplnit o některé doplňky. Nejzajímavějšími jsou hliníkové nebo ocelové nástavby, krytí korby (plachta, síť) – vysokovýklopný systém, 2 dílny zadní dveře, překládací šnekovnice a další…
JOSKIN TRANS SPACE – větší bratr TRANS CAPu – s nosností 18-26 t
V nabídce je dvoj nebo třínápravové verze se základním objemem (bez nástaveb) od 21,9 do 30, 8 m3. Samozřejmě jako u menšího TRANS Capu, i zde je v nabídce několik možností nástaveb.
Táhlo Joskinu TRANS SPACEu je úzké „šípového“ tvaru, s křížovými pružinami (v nabídce i hydraulické odpružení). Linie tahu / tlaku je tak přímá.
Na spodní část korby je použit HARDOX 400 o tloušťce 4 mm. Boční stěny jsou vyrobeny z vysokopružné oceli tloušťky 4 mm s horním zesílením. Podvozek TRANS Spaceu je od verze 7500 s hydraulickým odpružením náprav (Hydrotandem nebo Hydrotridem), případně s možností automatického nastavení výšky náprav. Třínápravové modely se vyrábějí s dvojitým samořiditelným systémem (první a poslední náprava) jakož i zvedací první nápravou (pro jízdu s prázdným návěsem) a vyklápěcími stabilizátory, které zajišťují návěs během vysypávání.
Volně řiditelná náprava – směr je dán traktorem. Výkyv je +/- 15 ° / podle pneumatik). Pro jízdu nad 15 km / h nebo dozadu se náprava uzamkne a vyrovná se zadní nápravou.
Samo-řiditelný systém – hydraulický píst nápravy je řízen snímacím pístem připojeným k traktoru (spodní táhlo). Systém je vybalancovaný kompenzačním hydraulickým pístem pro zajištění rovnoměrnosti v obou směrech. Tento systém může být i elektronicky ovládaný mikropočítačem, se signálem z úhlového snímače na táhle.